Välkommen till förskolan Kompassen!

Här kan du få en inblick i vår utbildning och barnens lärprocesser. Våra värdeord möten, olikheter och inbjudande vägleder oss i vårt arbete.

torsdag 25 januari 2024

Väster- vecka 4

 VANJAS GRUPP:

Lägesord används i matematiska sammanhang för att beskriva olika begrepp gällande rumsuppfattning som först, sist, i början, i slutet, på, under och bredvid.






”Lägg bollen i den röda ringen”

”Lägg bollen bredvid den blå ringen.”

Äntligen gjorde vi deg igen.


Små och stora bollar.


Hur många har vi gjort?

LOTTIS GRUPP:
Vi fortsätter att klättra, krypa, springa och hoppa i gymnasiksalen.
”Jag springer”
”Jag är supersnabb”
”Nu ramlar jag”
”Jag springer runt”
”Ska vi klättra? Vågar du hoppa?”
”Jag vågar”
”Jag är modig”
”Jag kan flyga ner”


Vi kastar tärningen och placerar ut rätt siffra på tärningen.

Ateljén:


Vi färglägger så många cirklar som ärtpåsen visar.

NOAS GRUPP:

Uppdrag 1

Välj en färg; orange och gå bara på dom oranga cirklarna.

Uppdrag 2

Slå tärningen, räkna prickarna och hitta sedan rätt siffra.

Ateljén:

Vi målar olika former.

UTEVISTELSE:
Hämta en lång pinne och en kort pinne.

När snön smälter kan man göra issoppa.

















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar