Välkommen till förskolan Kompassen!

Här kan du få en inblick i vår utbildning och barnens lärprocesser. Våra värdeord möten, olikheter och inbjudande vägleder oss i vårt arbete.

torsdag 14 december 2023

Väster -vecka 50



Julen närmar sig med stormsteg. 

Vi har haft vår planerade undervisning både i gymnastiksalen och ateljén under veckan. Det är fokus i ateljén på julpyssel i alla dess former. 

VANJAS GRUPP:


Barnen har limmat polkagrisar. 

Gympasalen:
Leta efter varsin boll.

Samla ihop dom i mitten av cirkeln.

Om vi lägger ”filten” över bollarna, och snurrar den över. Kommer bollarna ligga stilla eller röra sig?

LOTTIS GRUPP:
”Vi duttar med färgen, det blir snö”

Gympasalen:
Vi lär känna siffrorna 1-10.
På populära hinderbanan berättar barnen för varandra hur dom rör sig.
”Jag kryper”
”Jag är en katt”
”En katt bakom mig”
”Jag är upp och ner”
”Så hög, hög fart”
”Rutschkanan hög, usch”
”Jag också rulla”
”Jag snurrar mig”

NOAS GRUPP:
Formerna som vi målade förra veckan tejpade vi ihop till Tomtens hus.


Julgranar på olika vis.

Gympasalen:

Motorikbanan byggs på.


UTEVISTELSE:
Vi gick till Lilla skogen för att se om det fanns någon snö där. 
Det blev fotspår i snön och dom kändes hårda under fötterna.
Vattnet i hamnen har frusit till is.
Vi tog med båten till vattnet för att se om den flyter. 
”Det är is”


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar